In memoriam, Toine Hendrikx

Dinsdag 14 maart, bereikte ons het droevige nieuws dat Toine Hendrikx is overleden. Hij was al een aantal jaren ziek, maar hield de ernst van zijn situatie toch altijd wat voor zich. Door een aantal complicaties werd zijn situatie steeds slechter en dinsdag is hij overleden.

Toine is geboren in 1958 en opgegroeid in Reusel. Zijn vader was sigarenmaker en zijn moeder coupeuse. In zijn jeugd heeft hij wijze lessen geleerd, die hij zijn hele leven ter harte heeft genomen. Hij was een echte Bourgondische Brabander en voelde zich volledig verbonden met de "eigen" Kempen. Volgde de Middelbare Detailhandelsschool te Tilburg en de HEAO te Breda.
Toine startte zijn loopbaan bij V&D, waar hij doorgroeide tot verkoopmanager. Daarna koos hij voor de Rabobank, waar hij diverse functies bekleedde waarvan als laatste Manager Huis & Hypotheekadvies en Financiële Advisering. Hierna ging hij in het bedrijfsleven werken, waar hij o.a. diverse leidinggevende functies bekleedde voornamelijk in de Sales. Vervolgens startte hij zijn eigen taxibedrijf “Taxi Toine”.
Naast zijn werk was Toine altijd erg actief in het verenigingsleven. Hij bekleedde bestuursfuncties bij het KNOV-Reusel, carnavalsvereniging "De Feestneuzen", de vliegervereniging "Dutch Kite Club" en VVD Reusel-De Mierden. Hij heeft de VVD hier mede-opgericht in 1982 en sindsdien gedurende 13 jaar (met onderbrekingen) van de kiezers plaats mogen nemen in de gemeenteraad en laatste jaren als lid in de commissie ruimte. Daar liet hij zich kennen als een bevlogen persoon met een positieve kritische blik

We verliezen met Toine een liberale VVD'er pur sang met een duidelijke "coleur locale". We gaan hem in deze roerige tijden zeker missen.