Coalitieakkoord Reusel-De Mierden rond

Samenwerking Reusel-De Mierden en de VVD hebben een akkoord bereikt voor een coalitie. Het coalitieakkoord heeft als titel ‘Samen werken aan een vitale samenleving’.

In de afgelopen vier jaar heeft het gemeentebestuur hard gewerkt om de basis op orde te krijgen.

In de komende vier jaren bouwen we verder aan een vitale samenleving.

De afgelopen weken is er door de nieuwe coalitie uitgebreid gesproken over het nieuwe akkoord. Voor beide partijen zijn herkenbare ambities opgenomen die later worden vertaald in een collegeprogramma. Herkenbare speerpunten voor VVD Reusel de Mierden zijn o.a.: in elke kern voldoende woningbouw naar behoefte,  onderzoek naar een westelijke randweg,  verbeteren veiligheid voor fietsers in de Sleutelstraat/Weijereind en maximale inzet voor Gemeentelijke Verkeers- en vervoersplan.

Bij de raadsvergadering van 24 mei zal dit coalitieakkoord ter kennisgeving worden aangeboden aan de gemeenteraad. Tevens zal de coalitie dan aan de gemeenteraad vragen om de volgende wethouders te benoemen: Peter van de Noort (Samenwerking Reusel-De Mierden), Maarten Maas (Samenwerking Reusel-De Mierden) en Frank Rombouts (VVD).