Pauline Hospel

Pauline Hospel-Koster (1965)  is  geboren in Nunspeet. Als 5-jarig meisje kwam zij met haar ouders in Bladel terecht. Daar heeft Pauline de lagere school en de middelbare school doorlopen. Na een jaartje op de High School in Texas, Amerika, heeft Pauline in Eindhoven en Son gewoond. In 1998 kwam ze weer terug naar de Kempen, en heeft tot 2021 weer in Bladel gewoond. Na al die jaren hebben zij en haar man hun stekkie verruild voor Lage Mierde. Tijdelijk nog in een woonunit op hun eigen kavel, omdat de woning nog in aanbouw is. Pauline is getrouwd met Will, en samen hebben ze twee zonen.

Pauline heeft een zeer diverse werkervaring opgedaan. Als 18-jarige gestart met een leer-werk-traject als A-verpleegkundige, daarna omgeschoold tot (medisch) secretaresse. Deze functie heeft zij bij diverse ziekenhuizen en bedrijven uitgevoerd. In 2007 kreeg Pauline de kans om te gaan werken met kinderen, iets wat zij altijd graag wilde. Eerst startte zij in de kinderopvang, en enkele jaren later is dit uitgegroeid tot individueel begeleider en teamleider in de jeugdzorg en WMO. Iets wat zij nog steeds met veel plezier doet!

Pauline is al langere tijd lid van de VVD. In Bladel heeft zij zich sinds 2006 ingezet voor de lokale politiek. Van 2006 tot 2010 als burgerlid voor de commissie Grondgebied en in het lokale bestuur van VVD Bladel, en van 2010 tot aan de verhuizing in 2021 als fractievoorzitter van VVD Bladel. Omdat een gemeenteraadslid ook in diezelfde gemeente moet wonen, moest Pauline stoppen met het raadswerk. Maar Pauline wil zich nogmaals inzetten voor de lokale politiek, uiteraard dit keer in de gemeente Reusel-de Mierden. De VVD’s in Bladel en Reusel-de Mierden hebben in de loop der tijd vaak samen opgetrokken, de samenwerking was altijd goed. Voor Pauline is deelname aan het gemeenteraadswerk in Reusel-de Mierden dan ook best een logisch vervolg, waar ze zich met volle overtuiging op zal gaan richten.